5x opvallen tijdens het aankomende beursseizoen
Geplaatst op 13 november 2019 in Branding

5x opvallen tijdens het aankomende beursseizoen

Als je iets ludieks verzint, dan val je op. Zo simpel is het. Maar goed, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het verzinnen van iets creatiefs kan best lastig zijn. Je idee moet passen binnen het budget, haalbaar zijn qua tijd en aansluiten bij de organisatiedoelen. Hoe zorg je er nou voor dat de potentiële klant je ziet staan, met je in gesprek gaat en uiteindelijk onthoudt wie je bent? Wij van Pinkcube geven de ultieme tips om het net even anders aan te pakken.

Appeltje voor de dorst

De echte beurstijger weet dat het draait om het magische moment waarop je de aandacht trekt van de nietsvermoedende voorbijganger. Als de bezoeker doorloopt, heb je geen gesprek, geen lead en geen nieuwe klanten. Je moet opvallen tussen de enorme hoeveelheid prikkels en wij hebben dé oplossing om het ijs te breken!

Appels. Rode Royal Gala’s of groene Granny Smith’s. Opvallen op een beurs doe je met het uitdelen van bedrukt fruit. Heerlijk sappig en genoeg vitamines om met frisse energie het gesprek aan te gaan. Is jouw organisatie verantwoord bezig? Maak dan gebruik van “good food” en zorg voor een gezonde kennismaking.

Gepersonaliseerde USB-sticks bedrukken

Er zijn oneindig veel mogelijkheden om bezoekers een goede eerste indruk te geven van jouw beursdeelname. De kunst is om deze kennismaking om te zetten in blijvend contact. Geef de bezoeker bijvoorbeeld een custom made USB-stick, bedrukt met logo van jouw organisatie, mee naar huis. Om het af te maken, voorzie je dit promotieartikel van een spectaculaire bedrijfsvideo. Zorg er wel voor dat je boodschap eenvoudig, duidelijk en gemakkelijk te onthouden is. Zo creëer je een herinnering die tot ver na de beurs blijft hangen. Gegarandeerd de sleutel tot succes!

Chocolade bedrukken met logo

Ook onverwachte gebeurtenissen zorgen voor een aandenken. Probeer daarom iets te bedenken wat je kan toevoegen aan je beursstand dat out-of-the-box is. Spreek zintuigen aan door bezoekers bloot te stellen aan een specifieke geur of geef ze een ongeëvenaarde smaakbeleving. Hoe? Schenk verse filterkoffie en serveer deze met Belgische Callebaut chocolade. De chocoladeblokjes bedrukt met logo zijn smakelijk en tegelijkertijd een opvallende verschijning.

Pennen bedrukken heeft een aanzienlijk effect

Het lijkt misschien standaard, bedrukte pennen uitdelen. Niets is minder waar! Verschillende onderzoeken laten zien dat pennen de meest effectieve promotionele give-aways zijn. De reden hiervoor is dat ze elke dag gebruikt worden en dat de gebruikers dagelijks in contact komen met jouw organisatie. We noemen een pen ook wel de zwerver onder de promotieartikelen!

Nice to meet you

Gedurende een beursbezoek wordt niet alleen een give-away, maar ook veel papierwerk uitgedeeld. Een tas waarin al deze items verzameld kunnen worden, is zeker geen overbodige luxe. Tegelijkertijd profiteer jij hiervan door zelf het tasje te vullen met eigen promotiemateriaal. 

Wat nog mooier meegenomen is: deze herbruikbare katoenen tassen bedrukt met logo worden de hele beurs meegedragen, zodat ook andere bezoekers de huisstijl van jouw organisatie en de beursstand snel zullen herkennen of bezoeken. Wil je naderhand effect zien? Bedruk de tote bags dan met een unieke quote en onderscheid je van de grote massa. 

Succes moet je delen

Met een tevreden zucht sluit je succesvol de beurs af. Een portemonnee vol nieuwe visitekaartjes en een schorre stem van de vele gesprekken die je hebt gevoerd. Je maakt er pas een succesverhaal van als je jouw beursdeelname deelt met je huidige netwerk. Foto’s, video’s of misschien een krachtige social-update. Zo heb je zowel tijdens de beurs als naderhand het optimale uit je inzet gehaald. Samen met jou zorgen we voor net dat beetje extra én moeiteloos het mooiste resultaat!

Deel dit bericht