Pinkcube wint award voor “Best Online Performance”

4 september 2015 Geschatte leestijd: 3 minuten
Pinkcube wint award voor “Best Online Performance”

Pinkcube is de winnaar geworden van de Best Online Performance 2015 award. Het e-commerce bedrijf dat via 50+ gespecialiseerde webshops promotieartikelen en relatiegeschenken aanbiedt sleepte deze award afgelopen dinsdagavond in de wacht en is hiermee verkozen tot beste internetleverancier in de promotionele branche. De vakprijs werd dit jaar voor het eerst uitgereikt door initiatiefnemer PromZ in de jaarbeurs in Utrecht.

Online succes in conservatieve branche

“We zijn hartstikke blij met deze award. Een mooie erkenning voor alles wat we dagelijks als team presteren.”, zo vertelt directeur en mede-eigenaar Edwin Kats. Samen met Dennis Leusveld startte hij 5 jaar geleden Pinkcube vanuit een simpele gedachtegang: “De markt voor relatie-artikelen en give-aways is groot en ondoorzichtig. Er zijn veel aanbieders en er is veel verschil in kwaliteit en service. Dat kon beter, vonden wij destijds! Webshops maken die qua bestelgemak, duidelijkheid en service niet onderdoen voor topspelers uit B2C markten werd het doel.”

Het bedrijf uit Doetinchem telt inmiddels 30 medewerkers, behoorde in 2014 al tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland en werd daarmee bekroond tot FD Gazelle. Wat het extra bijzonder maakt is dat deze exceptionele groei tot stand kwam zonder extern kapitaal. Volgens Kats is het succes echter allesbehalve komen aanwaaien: “Iedereen verklaarde ons voor gek toen we 5 jaar geleden besloten promotionele producten te gaan verkopen via internet. Als pioniers in een conservatieve branche hebben we nooit voor de makkelijkste weg gekozen. Inmiddels lopen we voorop in ontwikkeling en verdubbelen we elk jaar onze omzet.”

De groei is er nog lang niet uit

In de branche is het succes van Pinkcube zeker niet onopgemerkt gebleven, de concurrentie is heviger geworden en het aantal gespecialiseerde webshops is de afgelopen jaren sterk gegroeid. De online markt voor promotieartikelen wordt daarmee steeds volwassener en dit zal er ook voor zorgen dat het aandeel van e-commerce in deze branche verder zal groeien. Bij Pinkcube merken ze ook dat het economische klimaat weer aantrekt doordat steeds meer kleine MKB bedrijven weer geld uitgeven aan promotieartikelen. “De groei is er voor ons nog lang niet uit, wij willen online voorop blijven lopen en zien nog vele mogelijkheden om verder door te groeien”, aldus een optimistische Kats.

Over de PromZ Awards

De onderscheiding “Leverancier van het Jaar” wordt al sinds 2003 jaarlijks uitgereikt door PromZ Magazine, ondersteund door branchevereniging PPP. De award voor Best Online Performance is nieuw. De vakjury bepaalde uiteindelijk de winnaar en lette daarbij op een aantal punten, zoals kwaliteit, functionaliteit, uitstraling en assortiment.

De andere genomineerden waren: Allgifts, Budgetgift, Hiephiepkado, Igopost, Maxilia, Multigift, Premiumgids, van Helden en Zintuig.

Deel dit bericht

Bekijk ook deze artikelen