Zo laat u op een beurs een blijvende indruk achter
Geplaatst op 5 september 2018 in Branding

Zo laat u op een beurs een blijvende indruk achter

Beurzen bieden een mooie gelegenheid om potentiële klanten te ontmoeten. Ga maar na: er trekken allerlei bezoekers aan uw stand voorbij die de moeite hebben genomen om naar de beurs te komen. Ze zijn geïnteresseerd in het thema én ze zijn ergens naar op zoek. Maar hoe onderscheidt u zich van alle andere standhouders? En met welk promotieartikel laat u een onvergetelijke indruk achter?

De juiste aankleding van uw stand: check. Medewerkers die goed gebriefd zijn en die bezoekers actief en positief tegemoet treden: check. Een promotieartikel dat past bij de uitstraling van uw bedrijf: check.

Een goed begin is best veel werk

Wie zelf weleens een beurs bezoekt, weet: het huren van een stand is nog maar het begin. Een goede voorbereiding én nazorg zijn het halve werk. Wat is het doel van de beursdeelname? Willen we salesleads verzamelen? Willen we nieuwe doelgroepen aanboren? Als doelstellingen en doelgroepen bepaald zijn, kunt u ook nadenken over een passende giveaway. Een goed promotieartikel vormt een blijvende herinnering aan het beursbezoek. Het ondersteunt ook de branding van uw bedrijf én het is een mooie reminder voor de bezoeker om nog eens contact met u op te nemen.

Event-stretching: voor en na de beurs

U hoeft natuurlijk niet af te wachten wie er naar uw stand komen. Klanten en prospects warm maken voor het event en ze ook achteraf op de hoogte houden, daar is een mooie naam voor: event-stretching. Met hulp van social media kunt u al vroegtijdig aandacht vragen voor een beurs of evenement. Na afloop kunt u foto’s van het evenement delen. Promotieartikelen kunnen daarbij trouwens prominent in beeld verschijnen, zodat ze ook op die manier uw branding onderstrepen. Promotieartikelen zijn bij uitstek geschikt om het event te ‘stretchen’. Als u persoonlijke uitnodigingen verstuurt, kunt u meteen een aanbieding doen: ‘Kom naar onze stand en u krijgt een mooie attentie.’

Voorbijgangers verleiden

Daarmee komen we ook op een andere belangrijke tip: zorg voor reuring op de stand. Als er iets te doen of te zien is, trekt dat mensen aan. Give-aways vervullen een prima rol als aandachttrekker. Het spel is daarbij wel om met bezoekers in gesprek te raken. Natuurlijk: iemand die in het voorbijgaan een promotieartikel meepakt, kan later nog eens contact met uw bedrijf opnemen (heeft u al over de bedrukking nagedacht?). Maar het is nog mooier als het promotieartikel al meteen gespreksstof oplevert. Leg giveaways daarom niet zomaar aan de zijkant van de beursstand, maar verleid voorbijgangers om van het gangpad af te gaan en bij u naar ‘binnen’ te komen.

Duidelijke link

Populaire promotieartikelen op beurzen zijn natuurlijk waterflesjestassenkeycords en pepermuntblikjes. Hou bij de keuze voor een giveaway voor ogen dat het artikel een duidelijke link moet hebben met uw bedrijf. Zet u op de beurs een nieuw product of een nieuwe service in het zonnetje? Dan kunt u hierop inhaken met een passend promotieartikel.

Duurzaamheid

Een geschikt promotieartikel ondersteunt dus de branding van uw onderneming. Daarnaast is het goed om rekening te houden met duurzaamheid. Duurzaamheid is here to stay. Daar kan niemand meer omheen. Veel producten zijn al gemaakt van gerecycled materiaal of zijn biologisch afbreekbaar. Sympathiek zijn ook artikelen die hergebruik stimuleren en plastic afval verminderen, zoals de waterfles van Dopper. Bedenk ook dat het een groot verschil maakt als u kiest voor een artikel waar mensen écht iets aan hebben. Een rugzak, een paraplu of een bidon met daarop uw logo komt ook nog eens onder de aandacht van een breder publiek. Zo maakt u uw beursstand in één klap een stuk groter.

Op zoek naar meer tips? Lees dan ook ons artikel over een optimale inzet van promotieartikelen voor branding.

Deel dit bericht