Frederike werkt als medewerker klantenservice bij Pinkcube: ‘Onze missie? Een zorgeloze klantervaring creëren.’
Geplaatst op 29 maart 2022 in Branding

Frederike werkt als medewerker klantenservice bij Pinkcube: ‘Onze missie? Een zorgeloze klantervaring creëren.’

Er waait een nieuwe frisse wind door het Pinkcube kantoorpand. Successen worden weer samen op kantoor gevierd en het team is klaar voor nieuwe uitdagingen. Groeikansen zien we in de Nederlandse en Belgische markt, maar ook daarbuiten. Ambities omzetten in realiteit, dat kan alleen met behulp van nieuwe initiatiefrijke Pinkcubers die ons bedrijf een stukje mooier maken. Zo zoeken we onder meer versterking voor ons serviceteam. Ben je nieuwsgierig naar de functie als medewerker klantenservice en wil je een inkijkje in deze afdeling? Lees dan verder.

Promotieartikelen door een roze bril

Werk je bij Pinkcube, dan bekijk je de promotiewereld door een knalroze bril. Oftewel, je bent optimistisch en gaat net dat ene stapje verder voor de klant. Als klantenservicemedewerker ben jij het visitekaartje van ons mooie bedrijf. Het is het jouw taak om die roze bril ook bij klanten op te zetten door samen met je team een zorgeloze ervaring voor klanten te creëeren. Hoe dit in de praktijk werkt bij klantenservice? Dat kan een Pinkcuber je het beste zelf vertellen.

Frederike bleef bij Pinkcube plakken na het afronden van haar bachelor scriptie. Inmiddels draagt ze haar roze bril al een jaar op onze klantenservice afdeling. Het contact met klanten, productie, sales en ons grafische team maakt dat ze floreert in deze functie. Haar beslissing om haar carrière te starten bij Pinkcube bleek dan ook een schot in de roos.

“Bij Pinkcube krijg ik de ruimte om te ontdekken welke werkzaamheden bij mij passen. Zeker als starter op de arbeidsmarkt is dat prettig. Je krijgt de kans om te groeien en de beste versie van jezelf te zijn. Ook als team zijn we volop bezig met ontwikkeling en het ontdekken van nieuwe kansen. Laatst volgden we als serviceteam bijvoorbeeld een training Succesvol in Klantcontact. Tijdens deze trainingen worden we ons bewust van onze werkwijze en leren we signalen van klanten te herkennen.”

klantenservice

Op elkaar bouwen

Werken op onze klantenservice betekent hectiek. Want wat doe je als je een belangrijke deadline van een klant onverhoopt niet haalt? Of als een product niet op voorraad is? Onze roze bril opzetten, optimistisch blijven en samen extra gas bijgeven.

“Je werkzaamheden op de serviceafdeling veranderen soms van hak op de tak. Het ene moment krijg je een stressvol telefoontje van een klant die een deadline heeft en het andere moment schakel je met productie en zoek je naar oplossingen. Dat is soms best hectisch. Hoe we er als team voor zorgen dat we ons hoofd koel houden? Dat heeft voornamelijk te maken met dat we op elkaar kunnen rekenen. Vertrouwen is het fundament van ons serviceteam.”

“Als team weten we dat alles aan het einde van de dag op z’n pootjes terechtkomt. Dat we op elkaar kunnen bouwen. We houden het positief door te kijken naar wat wel goed is gegaan. Dat is ook de reden dat we samen een positiviteitsdagafsluiting houden. Zo gaat iedereen met een goed en gerust gevoel naar huis.”

Verwachtingsmanagement

De uitdaging in het werk van Frederike? Het zo goed mogelijk toepassen van verwachtingsmanagement. Met andere woorden: in het voortraject helder communiceren om achteraf teleurstellingen voorkomen.

“Soms kun je klanten niet de informatie geven die je zou willen geven. Je bent in je communicatie ook vaak gebonden aan verschillende schakels. Wil een klant iets weten over levertijd? Dan ben ik daarin bijvoorbeeld afhankelijk van pakketdiensten.”

“Aan ons de taak om duidelijk te communiceren over wat de klant wél kan verwachten. Is er vandaag geen duidelijkheid over de levertijd van een bestelling, maar morgenochtend wel? Dan breng ik de klant daarvan meteen op de hoogte. Oftewel, transparant en duidelijk communiceren.”

Als teamlid van de serviceafdeling ben je dus een ster in oplossingsgericht denken. Je vraagt je constant af: stel dat iets iets niet lukt, wat kan dan nog wel om een klant blij te maken?

Hé, nieuwe Pinkcuber!

Zie jij jezelf samen met Frederike en haar team een zorgeloze klantervaring voor de klant creëeren? En wil jij werken bij een Great Place To Work?  Misschien ben jij dan wel onze nieuwste Pinkcuber. Bekijk de vacature en solliciteer direct.

 

 

Deel dit bericht