Nu horen we je denken: ‘Heel leuk allemaal, maar hoe kies ik dan corporate swag waarmee mijn bedrijf echt impact maakt?’ Daar helpen we je natuurlijk graag bij. Gebruik onderstaand stappenplan en dan komt dit helemaal goed!
1. Bepaal je doel: definieer het doel van de corporate swag, zoals merkwaarde creëren of waardering tonen aan je team. Dit helpt je bij het kiezen van super relevante items die vaak gebruikt zullen worden.
2. Ken je doelgroep: breng je doelgroep in kaart en onderzoek wat zij dagelijks gebruiken. Stem je cadeau af op hun behoeften en voorkeuren, zodat je zeker weet dat het in de smaak valt.
3. Budget bepalen: bepaal het budget dat je maximaal wil uitgeven aan je swag. Houd hierbij rekening met de kosten per item, inclusief eventueel personalisatie. Onze tip: kies kwaliteit boven kwantiteit om een langdurige impact te maken.
4. Gelegenheid: wat is de gelegenheid van de corporate swag? Het is belangrijk om je cadeaus hierop aan te passen. Voor events zijn opvallende items geschikt, terwijl onboarding vraagt om meer persoonlijke geschenken.
5. Productkeuze: tijd om de producten te gaan kiezen. Houd hierbij rekening met de duurzaamheid van het product, de functionaliteit en het design van het product om er zeker van te zijn dat je impact gaat maken.
6. Geefmoment plannen: maak het geefmoment speciaal door bijvoorbeeld een persoonlijke kaart toe te voegen of de swag tijdens een evenement of borrel uit te delen.