De toekomst is roze: 5 x dit zijn onze gloednieuwe kernwaarden

26 april 2022 Geschatte leestijd: 4 minuten
De toekomst is roze: 5 x dit zijn onze gloednieuwe kernwaarden

Pinkcube is volop in beweging. Zo zijn we opnieuw uitgeroepen tot Great Place To Work en steken we ons merk in een nieuw jasje. We namen na elf jaar vol ontwikkelingen en uitdagingen ons Pinkcube-DNA onder de loep. Want waar staan en gaan we voor na een decennium Pinkcube? We staken de koppen bij elkaar, zette onze knalroze bril op en gingen brainstormen. En na een aantal creatieve sessies werden ze geboren: vijf gloednieuwe kernwaarden. ‘Initiatiefrijk’ is de eerste kernwaarde, lees verder en maak kennis met de Pinkcube cultuur.


Kernwaarde 1: Initiatiefrijk

Pinkcubers zijn initiatiefrijk. We nemen het initiatief richting een klant, want een directe NEE op een klantverzoek is voor ons geen optie. We kruipen in de telefoon en zoeken proactief naar de beste oplossing. Ook in het verbeteren van werkprocessen en de website zijn we initiatiefrijk. We verbeteren gedreven onze zoekmachine en configurator en bestieren vol vuur de Spaanse markt. Elk idee binnen onze organisatie is even waardevol. Het maakt niet uit bij welke afdeling je werkt. Het maakt niet uit of je al jaren in dienst bent of net als stagiair komt kijken. Elk nieuw idee kan de verdere ontwikkeling van Pinkcube initiëren en ons als bedrijf verder helpen. 


Kernwaarde 2: Omgevingsbewust

De tweede kernwaarde is omgevingsbewust. We zijn ons bewust van onze omgeving en verantwoordelijkheden. We zijn bewust bezig met verandering en het beïnvloeden van de markt als ook de keuzes van de klant. Net zo belangrijk vinden we maatschappelijk bewustzijn. We werken samen met CliniClowns, Stichting Present Achterhoek en doneren met regelmaat aan De Voedselbank.


Kernwaarde 3: Inclusief

De kernwaarde ‘inclusief’ zit zo diep geworteld dat het voor ons een vanzelfsprekendheid is die we liever niet benoemen. Maar tegelijkertijd onderscheid dit ons wel van anderen. Er wordt binnen Pinkcube niet gediscrimineerd op welke grond dan ook. Iedereen is welkom, ook als klant (grote/kleine klanten). We hebben mensen in dienst met afstand tot de arbeidsmarkt, stagiaires die full-time medische zorg behoeven, een 50/50 man/vrouw bezetting in het management. Dat is niet omdat we daar doelstellingen voor hebben; we hebben het er zelfs nooit over. Het is een vanzelfsprekendheid, een diep gewortelde kernwaarde. Het is niet voor niets dat we dankzij een medewerkerstevredenheid onderzoek zijn uitgeroepen tot Great Place To Work.


Kernwaarde 4: Daadkracht

Wij Pinkcubers weten van aanpakken. We zoeken met een positieve blik naar oplossingen en kijken naar wat wél kan. We gaan net een stapje verder en nemen niet snel genoegen met een ‘nee’. Dat is waar daadkracht voor staat. Wij weten als geen ander hoe het is om daden bij woorden te voegen. Het optimisme is verweven in ons bedrijfs-DNA. Dus waarom zouden we ons enthousiasme niet inzetten om buiten de werkvloer iets goeds te doen voor een ander? Optimisme werkt tenslotte aanstekelijk. We zetten onze aanpak-mentaliteit lokaal in om Achterhoekers, die in armoede leven of eenzaam zijn, een handje te helpen. Hoe we dat gaan doen? We starten een samenwerking met Present Achterhoek. Een stichting die een brug slaat tussen mensen die iets te bieden hebben en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Zo zetten we onze kernwaarden om in acties.


Kernwaarde 5: Noaberschap

De laatste kernwaarde komt vanuit onze Achterhoekse roots. Wat het woord precies betekent? Naar elkaar omkijken. Elkaar helpen. Voor zowel de klant als voor collega’s is niks te veel gevraagd. We kijken naar elkaar om en staan op eigen initiatief voor elkaar klaar. Ook voor mensen buiten de organisatie. Zo werken we samen met CliniClowns en stichting Present Achterhoek. Oftewel, we hechten waard aan het zijn van een goede buur.


De toekomst is roze

Uit onze nieuwe kernwaarden blijkt dat we bij Pinkcube niet stil zitten. Sterker nog, de toekomst is roze. Als pionier in een conservatieve markt kozen we nooit voor de gemakkelijkste weg. En dat we tegenwoordig vaak gekopieerd worden, zien we als een compliment. We blijven groeien en innoveren voor onze klanten, die ondertussen lekker focussen op hun eigen business. In onze glazen bol zien we een mooie toekomst, vol plannen. Pinkcube lanceren in Spanje? Binnenkort een feit. Volgende stap: Frankrijk. Magnifique! De wereld ligt aan onze voeten, we kleuren ‘m Pinkcube-roze. 


Werken bij Pinkcube

Ben je enthousiast geworden over Pinkcube? Wij hebben volop ruimte voor nieuwe collega’s! Check onze vacatures en kom een kop koffie drinken als kennismaking. En wil je meer lezen over hoe werken bij Pinkcube in de dagelijkse praktijk is? Lees het interview met onze college van Customer Service Frederike.

Deel dit bericht

Bekijk ook deze artikelen