Hoe Porsche en Bentley paraplu’s omtoveren tot echte fan items

12 april 2021 Geschatte leestijd: 4 minuten
We merken dat klanten echt fan zijn geworden van onze paraplu’s en het zien als een soort collectors item. Er zijn zelfs klanten die specifiek vragen naar de paraplu’s die we bedrukt hebben met ons logo

Paraplu’s omtoveren tot echte fan items. Dat kreeg de marketingafdeling van de luxe automerken Porsche en Bentley, componenten van de overkoepelende organisatie Premium Centre Antwerpen, voor elkaar. Door de luxueuze uitstraling en de kwaliteit van de paraplu’s en door de logo’s van de automerken erop te bedrukken, ontstond er een exclusief cadeau dat uitsluitend aan een paar klanten wordt weggegeven bij de aankoop van een nieuwe auto. Tot op de dag van vandaag is er veel vraag naar de exclusieve Porsche en Bentley paraplu’s. 

Find your extraordinary
Isabelle Regnard is marketingmanager bij Bentley, Porsche en Lamborghini in Antwerpen. In oktober 2020 organiseerde ze een evenement ter introductie van de nieuwe Bentley Bentayga. Dit is de eerste SUV van dit automerk en tevens de snelste SUV van de wereld op het moment dat de auto werd gepresenteerd. Deze bijzondere auto van het Britse merk Bentley, verdiende een bijzonder lanceringsevenement. Het werd een evenement waarbij niet alleen de lancering van de nieuwe auto centraal stond, maar waarbij ook de pay-off ‘find your extraordinary’ als een experience werd neergezet.

Onvoorspelbaar weer
Het evenement zou plaatsvinden in een prachtige moderne wijngaard in België, ontworpen door de bekende Belgische interieurarchitect Vincent van Duysen. De gasten zouden eerst de wijngaard bezoeken, vervolgens doorlopen naar de wine tasting en daarna zou men genieten van een exclusieve barbecue. “Onze gasten zouden tijdens het evenement in de open lucht van de ene plek naar de andere plek lopen. Dat was nogal riskant omdat we niet wisten wat het weer die dag zou doen. In België heb je namelijk nooit de zekerheid dat het goed weer wordt. Daarom besloten we om paraplu’s met ons logo uit te delen. Niet alleen om droog te blijven tijdens het evenement, maar ook om in het dagelijks leven te kunnen gebruiken. ”, vertelt Isabelle.

Exclusief cadeau
Het lanceringsevenement was zo goed als gepland, tot de corona pandemie roet in het eten gooide. Het evenement moest helaas gecanceld worden en de kwalitatieve paraplu’s die Isabelle via Pinkcube bestelde, moesten op een andere manier bij klanten terechtkomen. Gelukkig kwam er al snel een alternatief. “De paraplu’s geven we nu weg als cadeau aan onze klanten. Doordat we een beperkt aantal paraplu’s op voorraad hebben, we waarde hechten aan kwaliteit van de paraplu’s en we ons luxe merk op de paraplu bedrukte, is het een exclusief cadeau. De salesmanager van Porsche was zo enthousiast over de Bentley paraplu’s, dat hij ze ook heeft laten bedrukken voor Porsche. Zo hebben we het idee om klanten paraplu’s te geven, doorgetrokken naar beide merken. Ook bij Bentley blijft het een exclusief cadeau dat niet aan elke klant wordt weggegeven.”

“De salesmanager van Porsche was zo enthousiast over de exclusieve Bentley paraplu’s, dat hij ze ook heeft laten bedrukken voor Porsche. Zo hebben we het idee om klanten paraplu’s te geven, doorgetrokken naar beide merken.”

De klanten die wél een paraplu ontvangen, kregen de paraplu cadeau bij het kopen van een Porsche of Bentley auto of tijdens een proefrit. Onze klanten ontvingen de paraplu tijdens het moment van overhandigen in de kofferbak. Op het moment dat de kofferbak open ging, zagen ze een bos bloemen, een fles champagne en de exclusieve paraplu met ons logo. We merken dat klanten echt fan zijn geworden van onze paraplu’s en het zien als een soort collectorsitem. Er zijn zelfs klanten die specifiek vragen naar de paraplu’s die we bedrukt hebben met ons logo”, vertelt Isabelle trots. 

Snelle terugkoppeling
“Toen ik in maart 2019 bij Bentley begon, heb ik al eens eerder waterflesjes besteld bij Pinkcube. Ik was toen al enthousiast over het persoonlijk contact. Een uur nadat je een offerte aanvraagt, ontvang je een ontwerp in je mailbox. Wanneer je wijzigingen wil aanbrengen, kun je persoonlijk contact opnemen. Je belt met een echt persoon en je mailt met een echt persoon. Daardoor ontvang je een snelle en goede terugkoppeling en dat werkt prettig.”

“Ik zie trouwens ook wel eens een nieuwsbrief van Pinkcube voorbij komen. Wanneer ik druk bezig ben met mijn werk en jullie soms een beetje vergeet, zie ik de nieuwsbrief verschijnen in mijn mailbox. Dan kijk ik altijd of er iets leuks tussen zit of dat er een interessante actie is. Het is prettig dat jullie subtiel reminders versturen en mij op de hoogte houden. Binnen een paar minuten ben ik weer helemaal up-to-date.”

Bedrijf

Premium Centre Antwerp (Porsche & Bentley)

Plaats

Antwerpen

Branche

Automobielindustrie

Aantal medewerkers

44

Website

Porsche.com

Bekijk ook deze artikelen