Swiss Sense prikkelt medewerkers met de quote ‘waar droom jij van?’

Denk je aan boxsprings en matrassen van hoogwaardige kwaliteit? Dan denk je aan Swiss Sense. Al meer dan honderd jaar…

4 juni 2021 Geschatte leestijd: 3 minuten
Het is nu inmiddels al zo dat ik een opdracht mail en de contactpersoon de vrije hand geef met het creëren van een passend relatiegeschenk of promotieartikel voor Swiss Sense. Ik kan er eigenlijk altijd vanuit gaan dat jullie de tijd nemen om mee te denken en onze eisen in het achterhoofd houden.

Door de komst van de vele winkels en de webshop, heeft Swiss Sense het personeelsbestand flink uitgebreid. “We begonnen op de klantenservice bijvoorbeeld met tien medewerkers. Inmiddels zijn er zeventig mensen werkzaam op deze afdeling. We hebben de mankracht op deze afdeling dus flink moeten opschroeven. Het mooie aan deze ontwikkeling is dat de familiecultuur na al die jaren nog steeds verankerd is binnen het bedrijf. Daar is niks aan veranderd”, vertelt Jennifer Hendriks, die inmiddels zeven jaar directiesecretaresse is bij Swiss Sense en ooit begon op de afdeling klantenservice.

Aandacht voor ontwikkeling

Aandacht voor ontwikkeling Dat het familiegevoel nog altijd zichtbaar is binnen het bedrijf, geeft ook aan dat Swiss Sense veel aandacht besteed aan het welzijn van medewerkers. Zo heeft de HR-afdeling van Swiss Sense recentelijk een nieuwe functioneringsstructuur opgezet waarbij ontwikkeling van medewerkers centraal staat. “De ontwikkeling van onze medewerkers verdient de volle aandacht. Daarom ligt de focus tijdens dit project vooral op talenten ontwikkelen binnen Swiss Sense. Ter introductie van de nieuwe structuur, wilden we medewerkers iets persoonlijks geven dat hen aan het denken zou zetten. Een presentje met een achterliggende boodschap. We kwamen op het idee om een mok te bedrukken met de vraag ‘waar droom jij van?’. Het doel van deze quote was om medewerkers aan het denken zetten over hun toekomst en ontwikkeling bij Swiss Sense.”

Gespreksstarter

Swiss Sense koos voor een bedrukte mok als cadeau voor medewerkers om de nieuwe structuur te introduceren. Een van de redenen voor een mok als cadeau, is dat het symbool staat als gespreksstarter. Of je nou bij het koffieapparaat met elkaar in gesprek bent of wanneer je met elkaar in gesprek gaat over ontwikkeling bij Swiss Sense, een kop koffie of thee pakken is de voorbereiding voor elk goed gesprek. “Bovendien vond ik het belangrijk dat we zelf nog iets konden toevoegen aan het cadeau. Een mok was daar perfect voor. Uiteindelijk hebben we de mok gevuld met chocolaatjes en een persoonlijk kaartje”, vertelt Jennifer.

Snel schakelen

“Toen het idee rond was, besloten we om het project in gang te zetten. Dat is het moment dat ik Pinkcube heb ingeschakeld. Van onze marketingafdeling hoorde ik namelijk positieve geluiden over de samenwerking met Pinkcube: vlotte communicatie, meedenkend, een vast contactpersoon en een gebruiksvriendelijke website.”

“Ik heb dit idee vervolgens aan onze vaste contactpersoon bij Pinkcube voorgelegd. Hij heeft toen het hele proces in gang gezet. Doordat onze marketingafdeling vaker bestellingen plaatst bij Pinkcube, weet hij precies wat onze wensen en eisen zijn en kunnen we snel schakelen. Het is nu inmiddels al zo dat ik een opdracht mail en de contactpersoon de vrije hand geef met het creëren van een passend relatiegeschenk of promotieartikel voor Swiss Sense. Ik kan er eigenlijk altijd vanuit gaan dat jullie de tijd nemen om mee te denken en onze eisen in het achterhoofd houden. Door het vertrouwen dat ik heb in Pinkcube, ben ik zelf weinig tijd kwijt aan het aanschaffen van een relatiegeschenk of promotieartikel. Je wordt daarin ontzorgd.”

Bedrijf

Swiss Sense

Plaats

Uden

Branche

boxspring en matras specialist

Aantal medewerkers

600

Website

Swiss Sense

Bekijk ook deze artikelen