Keramiek is het nieuwe plastic: dag plastic wegwerpbekers, hallo herbruikbare bekers

26 april 2022 Geschatte leestijd: 3 minuten
Keramiek is het nieuwe plastic: dag plastic wegwerpbekers, hallo herbruikbare bekers

Keramiek wordt het nieuwe plastic. En een Americano beker is het nieuwe kartonnen to-go bekertje. Waarom dat is? De oude vertrouwde plastic wegwerpbekers zijn binnenkort verleden tijd. Vanaf 2024 wordt plastic verbannen op kantoor, festivals en in horeca, meldt RTL nieuws. Maar geen paniek! Spetterende alternatieven bestellen is bij ons een fluitje van een cent.

 

Geloof het of geloof het niet: in Nederland gooien we elke dag 19 miljoen plastic bekers en plastic maaltijdverpakkingen weg. En deze bekers en verpakkingen gebruiken we vaak maar één keer. What a waste! Dit kan zo niet verder vindt Staatssecretaris Vivianne Heijnen (milieu). Daarom komt ze met een plan dat voorkomt dat we volgende generaties met plasticsoep opzadelen. Vandaar het besluit om deze plastic items volledig in de ban te doen. Maar geen man overboord, als we ergens goed in zijn bij Pinkcube is het kijken naar wat wél kan.

 

 

De koffiemok is je beste vriend

Van wegwerp naar hergebruik; dat is het doel dat de staatssecretaris voor ogen heeft. Geen milieuonvriendelijke plastic bekertjes meer, maar kwalitatieve herbruikbare items die langdurig meegaan. Een afwasbare mok of een Americano beker is in dat geval dus je beste vriend. Bovendien sla je met de aanschaf van herbruikbare drinkwaren meteen twee vliegen in één klap: als bedrijf draag je bij aan een betere wereld én je besteed extra aandacht aan branding. Geef alle medewerkers een mooie mok en et voilà, op elk bureau ligt direct je huisstijl. Doe er ook meteen zo’n mooie gepersonaliseerde pen bij. Eentje die bijdraagt aan een goed doel. Dat geeft zo’n goed gevoel.

 

 

Een mok als gespreksstarter

Een mok is niet alleen een vervanger van plastic wegwerpbekers, het is ook een middel om een internal branding campagne meer kracht bij te zetten, weet Swiss Sense. De boxspring- en matrassenspecialist liet bijvoorbeeld mokken bedrukken ter introductie van een nieuw HR-project. “Om ontwikkeling bij nieuwe medewerkers te stimuleren, wilden we medewerkers iets persoonlijks geven dat hen aan het denken zou zetten. Een presentje met een achterliggende boodschap. We kwamen op het idee om een mok te bedrukken met de vraag ‘Waar droom jij van?’. Het doel van deze quote was om medewerkers aan het denken zetten over hun toekomst en ontwikkeling bij Swiss Sense.

Ook staat een mok symbool als gespreksstarter. Of je nou bij het koffieapparaat met elkaar in gesprek bent of wanneer je met elkaar in gesprek gaat over ontwikkeling bij Swiss Sense, een kop koffie of thee pakken is de voorbereiding voor elk goed gesprek”, vertelt Jennifer Hendriks, directiesecretaresse bij Swiss Sense. Een koffiemok of americano beker is, kortom, een veelzijdig product dat zowel een milieustandpunt als een internal branding campagne versterkt.
Lees het volledige klantverhaal van Swiss Sense.

 

 

Unieke personalisatie

Bedruk je mokken bij Pinkcube? Dan zijn er unieke personalisatie mogelijkheden, weet grafisch designer Gideon. “Niets is persoonlijker dan iets met je eigen naam. Hoe tof is het dan om een mok te bedrukken met een ontwerp zonder enige restricties in kleurgebruik én met je eigen naam? Als grafisch ontwerper voel ik me dan een kind in een snoepwinkel. Omdat écht alles kan.”

Wil je meer weten over druktechnieken of sparren over jouw ontwerp? Lees onze kennisbank of vraag onze ontwerpers om met je mee te denken.

Deel dit bericht

Bekijk ook deze artikelen