Elk jaar reikt Safeshops.be, een associatie die zich inzet voor het verhogen van het vertrouwen bij consumenten en bedrijven in e-commerce, de SafeShops award uit. Bedrijven met een e-commerce website die de Vlaamse online markt bedienen maken kans op een nominatie. Wij mogen het goede nieuws naar buiten brengen dat Pinkcube kans maakt op een award. Ondanks dat we een Nederlands bedrijf zijn, zijn we sinds de oprichting elf jaar geleden actief in Vlaanderen.

 

Wij zijn genomineerd in de categorie ‘medium’. In de medium categorie, moeten de genomineerde bedrijven eigen klanten vragen om een survey – ontwikkeld door onderzoeksbureau WHY5Research – in te vullen. Zij hebben de gehele klantreis al een keer of meerdere keren doorlopen en zijn daarom echte kenners op het gebied van shopervaring en de customer journey. Onze klanten zullen onze webshop beoordelen op bijvoorbeeld betalingsgemak, de consumentenervaring en logistiek.

 

Vertrouwen en klantervaringen

Met deze survey maken we niet alleen kans op een Safeshops award, maar is er ook een representatief consumentenonderzoek dat bruikbaar is om verbeteringen door te voeren en de website aan te passen naar de wensen en behoeften van de online consument.  Volgens Liselotte Leijten, COO van Pinkcube, draait het om vertrouwen en klantervaringen. “Vertrouwen is een basisvoorwaarde voor grote online zakelijke aankopen. Transparantie, laagdrempelige service, een veilige website en het bieden van verschillende betaalopties dragen daaraan bij. Ik lees alle klantreviews die binnenkomen. Door te denken vanuit de klantervaring en doorlopend klantfeedback uit beoordelingen te verwerken, optimaliseren we de gebruiksvriendelijkheid van onze website. Daar hebben we een eigen team developers voor. We innoveren en verbeteren continu, het onderzoek helpt ons daar ook bij.”

 

Safeshops award uitreiking

Klanten hebben de mogelijkheid om de survey in te vullen tot en met 25 juni 2021. Mochten we de felbegeerde Safeshops award in de wacht slepen, dan wordt dat op 7 oktober 2021 feestelijk bekendgemaakt tijdens een gala-avond in de ZOO van Antwerpen. Anders dan andere jaren worden er zes nieuwe awards uitgereikt, waaronder de Brilliant Concept Award, de Payment Hero Award en de Customer Friendliness Award. Blinken we volgens het onderzoek uit in een van deze thema’s? Dan kunnen we ook een van deze awards mee naar huis nemen. 

 

Deel dit bericht

Bekijk ook deze artikelen