“Iedere dag is anders”, vertelt Content Marketeer Nienke Lamers

22 januari 2024 Geschatte leestijd: 4 minuten
“Iedere dag is anders”, vertelt Content Marketeer Nienke Lamers


“Mijn taken zijn het brainstormen over en het uitwerken van campagnes, het creëren van content en me buigen over e-mailmarketing”, begint Content Marketeer Nienke Lamers. “Maar iedere dag is anders”, vult ze meteen aan. Nienke werkt sinds 2022 bij Pinkcube en heeft het erg naar haar zin!

“Ik wist nog niet goed wat ik wilde na mijn studie. Het enige wat ik door stage had ontdekt, was dat ik plezier haalde uit het maken van content en het interessant vond om met e-mailmarketing bezig te zijn”, aldus Nienke. Voordat ze bij Pinkcube terechtkwam, studeerde ze Commerciële Economie. Om dan iets te vinden wat bij je past en aansluit op je kwaliteiten is toch best lastig. “Ik vind het ook belangrijk dat ik affiniteit heb met het product. Toevallig dat ik mijn vader altijd vroeg om met zo veel mogelijk pennen thuis te komen, wanneer hij weg was naar een beurs. Dus toen deze positie bij Pinkcube voorbij kwam, was ik meteen enthousiast.” In de vacature spraken de variatie van werkzaamheden en de mate van creativiteit haar het meeste aan. “Ik kreeg de ruimte om te ontdekken wat ik leuk vind.”

De hele dag stilzitten is niets voor het marketing team

“De marketing afdeling is verantwoordelijk voor het werven van potentiële klanten”, vertelt Nienke. “Je maakt ze bekend met het merk, zorgt dat ze overgaan tot een aankoop en bent vervolgens bezig met een goede klantbinding”, vult ze aan. Het team bestaat uit o.a. online advertising-specialisten, creatievelingen en project aanpakkers. Samen besteden ze dagelijks aandacht aan campagnes, het optimaliseren van kanalen en het creëren van content. “Wat ik altijd heerlijk vind, zijn de brainstorm meetings die de dag breken. Zo zit je niet de hele dag achter je bureau.” 

Marketingdoelstellingen bij Pinkcube:

– Zorgen voor meer verkeer naar de website
– Potentiële klanten over laten gaan tot een aankoop 
– Een goede klantbinding om klanten terug te laten komen

Pinkcube in het kort? Achterhoekse nuchterheid

Pinkcube valt goed in de smaak bij onze Content Marketeer. “Wat ik zo fijn vind, is de Achterhoekse nuchterheid. Het team voelt meer dan ‘gewoon’ collega’s. Iedereen is oprecht geïnteresseerd in elkaar en we hebben veel plezier tijdens het werk. Je juicht voor elkaars successen en geeft feedback waar nodig”, aldus Nienke. Op werkgebied is er evenveel enthousiasme te vinden. “Wanneer je overtuigd bent van een goed idee, wordt er niet teruggedeinsd. Je krijgt erg veel vrijheid in je werk. Een sprong in het diepe nemen, vinden ze niet erg bij Pinkcube”, vertelt ze. “Het is een fijne plek om te werken, waar ik leuke dingen doe, van anderen kan leren en iedereen bereid is om elkaar te helpen.”

Waardering voor je harde werk

Nienke heeft een groei doorgemaakt en dat blijft niet onopgemerkt. Ze heeft namelijk de Pinkcube Hero gewonnen in het derde kwartaal van 2023. Dat is een prijs voor de werknemer die een echte impact heeft gemaakt op het team. Dit kan bijvoorbeeld door persoonlijke groei of door het bereiken van bijzondere resultaten. “Ik voel me super vereerd. Het is een stukje waardering en bevestiging dat je lekker bezig bent”, vertelt Nienke. Toen ze begon had ze moeite met plannen en kampte ze met enige onzekerheid in haar werk. “Ik was net afgestudeerd en dit is mijn eerste echte baan. Ik zocht nog veel bevestiging of ik mijn werk wel goed deed en alles inplannen vond ik nog best wel lastig.”

Wist je dat…

– …team marketing bestaat uit zeven medewerkers, waarvan twee stagiairs?

– …het hechte team bestaat uit allemaal verschillende kwaliteiten en ze op basis daarvan opdrachten verdelen?

– …marketing maandelijks een nieuwsjournaal-video maakt, waarin alle highlights worden gedeeld met de rest van Pinkcube?

 

Ben jij ook helemaal enthousiast over Pinkcube? Lucky you! Wij hebben nog een aantal toffe vacatures open staan. Bekijk onze vacatures.

Deel dit bericht

Bekijk ook deze artikelen