Koop nationaal en creëer een duurzaam  merkverhaal
Geplaatst op 10 november 2020 in Branding

Koop nationaal en creëer een duurzaam merkverhaal

De begrippen duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Steeds vaker worden producten op een duurzame wijze en zelfs lokaal geproduceerd. Het verhaal en maatschappelijke doel van de lokaal geproduceerde producten kun je perfect koppelen aan jouw organisatie. Hoe? Met een verantwoord relatiegeschenk natuurlijk.

Stijgende vraag naar lokaal geproduceerde en duurzame relatiegeschenken

Vandaag de dag zijn organisaties steeds meer gedreven om bij te dragen aan het milieu. Steeds meer bedrijven willen uitstralen dat zij zich bezighouden met duurzaamheid en milieu om een sterk merkverhaal te communiceren en zich te onderscheiden van de concurrentie. Om een merkverhaal eenvoudig tot leven te brengen, kun je gebruik maken van een bedrukt, duurzaam relatiegeschenk. Vele nationale en lokale bedrijven spelen namelijk in op MVO en weten mooie producten te ontwikkelen in ons kikkerland. Kijk bijvoorbeeld eens ons assortiment met relatiegeschenken van nationale bodem.

Naamsbekendheid vergroten

Het gebruiken van duurzame relatiegeschenken is één. Maar relatiegeschenken bedrukken met je eigen logo maakt dit cadeautje (ofwel marketingmiddel) helemaal compleet. Uit onderzoek blijkt dat 89% van de ontvangers zelfs na 24 maanden de tekst op een relatiegeschenk zich herinnert (S Weigert, 2016). Deze blijvende herinnering in combinatie met het duurzame relatiegeschenk geeft een sterk en positief signaal af. Alleen maar winnaars, dus!

Van chocoladerepen tot herbruikbare notitieboekjes

Zo zijn de repen van Tony’s Chocolonely tegenwoordig het ideale relatiegeschenk. De wikkel van de 100% slaafvrije fairtrade chocoladerepen is makkelijk te personaliseren en straalt een sterk merkimago uit. Bovendien past de chocoladereep door iedere brievenbus. En wist je dat wij de individuele verzending zelfs voor je kunnen regelen? Dat maakt deze chocolade met gepersonaliseerde wikkel onweerstaanbaar leuk en lekker.

Ook de Nairobi waterfles van Join the Pipe is naast een echte eyecatcher ook geproduceerd door een bedrijf met een mooi en inspirerend verhaal. En Correctbook mag ook zeker niet vergeten worden: al drie jaar op rij benoemd tot promotiegift van het jaar! Met de opbrengsten van de verkoop van de Correctbooks wordt schrijfmateriaal op scholen in Afrika beschikbaar gesteld. Voor ieder verkocht boek hier, kan een kind daar drie maanden lang schrijven. Daarnaast bespaar je enorme hoeveelheden papier, wat goed is voor het milieu én voor de portemonnee.

Waardering tastbaar maken

In deze moeilijke tijden rondom de coronacrisis krijgt het tastbaar maken van een waardering een andere lading. Onze stagiair Sem deed een prachtige uitspraak die alle collega’s aan het denken heeft gezet.

Een Correctbook geeft mij het gevoel van waardering om met een frisse start het nieuwe jaar te beginnen en nieuwe doelen op te stellen om deze vervolgens gezamenlijk waar te maken. Zeker in deze moeilijke tijden.

Sem en alle andere productexperts staan je graag te woord zodat we samen waardering tastbaar kunnen maken.